Hasil Karya Budak 10 Tahun, Percaya Tak?

Masa cuti sekolah semesta lepas, macam biasa abang aku akan balik ke rumah mak walaupun mak dah takde. Anak-anak dia rapat dengan anak-anak aku.

Bila dah berkumpul budak-budak tu biasalah,  ada je kerja yang dibuat mereka. Baru-baru ni aku terjumpa sekeping kertas yang dilukis oleh anak saudaraku Adli. Baru darjah empat, tapi hasil kerjanya cukup menarik.

komikadli1

Aku tanya anak aku, “ni Abg Yang (panggilan anakku kepada Adli) buat sendiri atau tiru?”, “Abg Yang buat sendiri la..” kata anakku. Wah, cukup bagus.. pada aku, kalau Adli ciplak sekalipun idea tu tetap bagus sebab lakaran tu semuanya dia buat sendiri, bukan tekap bukan tiru, tapi semua dari mindanya.. Mudah-mudahan bakatnya terus berkembang dan berguna untuknya dunia dan akhirat. Amiin.

Leave a comment